Hvem kommer i 2026?

May Sissel Rismyhr Jansen - Konsert og verksted: Låtskriving



(Foto: Hanne Rismyhr)


I år får vi besøk av May Sissel! Hun skal både ha konsert på fredag, låtskriververksted på lørdag og bidrar helt sikkert med noe kjempefint på lørdagskvelden også! Vi synes det er skikkelig stas at May Sissel vil komme!


May Sissel Rismyhr Jansen er en artist, tekstforfatter, komponist og musiker som skriver og synger på norsk. Men hun er også kjæreste, mamma, musikklærer, venn, troende og naturelsker, og alt dette blir til sammen summen av hennes musikalske og tekstlige univers. Hun er både østlending og vestlending. Oppvokst i Siljan, men bor nå på Frekhaug utenfor Bergen. May Sissel har blitt sammenlignet med både Trygve Skaug og en varm klem, og lever godt med begge deler.

Etter å ha vært med i ulike musikalske sammenhenger gjennom livet, tok hun sats og tøffet seg, og gav ut sitt første soloalbum «Svarttrost» i 2017. Dette gav mersmak, og har resultert i albumene «Jeg syns du er så fin» (2019) og «I båten» (2024).

«Hva har jeg i båten min? En av de fine tingene med å bli eldre, er at man kan merke ballasten i båten på en ny måte. Den som er med på å gi båten stabilitet. Det betyr ikke at stormene er færre eller svakere. Det betyr ikke at båten alltid er sterk. Men den har en tyngde og en retning. Låtene på mitt siste album er nok merket av mitt møte med veggen og det å leve i en urolig verden, menogså av mange fine, gullkanta hverdager. Jeg kjenner på en trang til å synge ut, og løfte fram tro, håp, sannhet, ærlighet, lys og fellesskap midt inn i denne kaotiske og polariserte verden vi lever i.»


May Sissel har vært med på en rekke utgivelser, bl.a. som vokalist sammen med Odd Nordstoga i SomethingOdd, GospelCompagniet og Jan Mayen.

  

"May Sissel har en egen evne til å la humor og alvor, det enkle og det kompliserte, det lyse og det mørke, få smelte sammen i en vakker helhet. Tekstene tar livet på alvor, med alle dets nyanser. Samtidig skaper musikken en pause, et rom der alt som skjer er her og nå. Å være på konsert med May Sissel er som å bli omfavna av en lang, varm, vakker musikalsk klem - en klem jeg unner alle å bli utsatt for"
- Stine Karin Sæle, platedirektør i Gilead

 

"Unikt vakre melodiar
Livsnære, ekte, finurlige tekstar
Alt skapt med fortellertrang, skaparglede og innlevelse.
Framført med stort hjerte, lekenhet, inderlighet og glimt i auget."
- Sølvi Helen Aemmer Hopland

🐝

Oddmund Pettersen - Kreativ formidler tar oss med inn i: 

Bibeltimen - Opplev Johannes



Oddmund Pettersen er utsending i Wycliffe. Wycliffe er tusenvis av mennesker med det samme målet: Bibelen på morsmålet. Bibeltimen er en del av min tjeneste for Wycliffe, sier Oddmund. 


Han har Master fra VID i muntlig bibeloversetting, lingvistikk fra USA og England, samt diplom i bibelfortelling fra USA.
Oddmund tar oss med inn i Johannesevangeliet gjennom å fortelle og dramatisere bibelteksten slik vi kjenner den. Men han forteller som om han var der, fra hjerte til hjerte, uten egne kommentarer til teksten.
 
"Hvem er det som ikke liker en god historie?"


Historiefortelling og bibelformidling passer rett inn i Humlebolets ånd, og vi gleder oss skikkelig til å høre! 
I tillegg til bibeltimen sin, vil Oddmund lede verksted/seminar om kreativ formidling som han har kalt: "Bibeltimen - mer enn ord"









Anne Martha  og Erik Askjer Kjær


 
Anne Martha og Erik eier og driver Nalum bedehus og galleri. De er vertskap for oss også i år. Humlebolet er veldig takknemlig for deres rolle i det hele! 

Erling Rantrud



Erling er en av grunnleggerne av Humlebolet. Han har tidligere hatt både foredrag og linotrykk-workshop. Han kommer til å lede store deler av konferansen, men utover det, kommer han stort sett til å surre rundt og følge med på det som skjer, svare på spørsmål, og hjelpe til med ting som dukker opp underveis.